Smile

博爱,不善言语。
私人杂物堆放地

小王子

"It was wrong of you to come. You will suffer. I shall look as if I were dead; and that will not be true..."
  
  I said nothing.
  
  "You understand... it is too far. I cannot carry this body with me. It is too heavy."
  
  I said nothing.
  
  "But it will be like an old abandoned shell. There is nothing sad about old shells..."
  
  I said nothing.
  
  “你不该过来看着我,你会难受的。我会像是死去的样子,但这不会是真的……”
  我默默无言。
  “你明白,路很远。我不能带着这付身躯走,它太重了。”
  我依然沉默不语。
  “但是,这就好象剥落的旧树皮一样。旧树皮,并没有什么可悲的。”
  我还是沉默不语。
  
  ---《小王子》

评论
热度(2)
©Smile | Powered by LOFTER